Hřiště komponent pro editory Sychrov

Lorem ipsum dolor sit amet . The graphic and typographic operators know this well, in reality all the professions dealing with the universe of communication have a stable relationship with these words, but what is it? Lorem ipsum is a dummy text without any sense.

Gotické kostely představují vrcholné dílo středověké architektury, které vzniklo v Evropě ve 12. století a trvalo až do 16. století. Jejich architektonický vývoj představuje zásadní posun od předchozího románského stylu k novým konstrukčním a estetickým principům.

Gotická architektura byla charakterizována vysokými klenutými oblouky, štíhlými sloupy a stěnami prosvětlenými velkými vitrážemi. Klíčovým prvkem byl systém lomených oblouků, který umožňoval stavět vyšší a vzdušnější interiéry než v předchozích stylech.

Nadpis 2. úrovně

Politické a náboženské faktory sehrály důležitou roli v budování gotických kostelů. Církevní instituce a panovníci soutěžili o prestiž a moc prostřednictvím stavby velkolepých katedrál a kostelů, které symbolizovaly jejich autoritu a bohatství.

Fasáda gotického kostela byla jedním z nejdůležitějších prvků, který přitahoval pozornost věřících i laiků. Typické jsou vysoké věže, rozmanité výškové stupně, portály zdobené sochařskými detaily a rozsáhlé vitráže. Tyto průhledy do kostela sloužily nejen k osvětlení interiéru, ale také k vyjádření duchovních témat a biblických příběhů.

Nadpis 3. úrovně

It is a sequence of Latin words that, as they are positioned, do not form sentences with a complete sense, but give life to a test text useful to fill spaces that will subsequently be occupied from ad hoc texts composed by communication professionals.

The graphic and typographic operators know this well, in reality all the professions dealing with the universe of communication have a stable relationship with these words, but what is it? Lorem ipsum is a dummy text without any sense

Toto bude tlačítko

It is certainly the most famous placeholder text even if there are different versions distinguishable from the order in which the Latin words are repeated.

Tabulka

Kategorie Cena
It is certainly the most famous placeholder text even if there are different versions distinguishable from the order in which the Latin words are repeated. 360 Kč
Děti 250 Kč

 

Renesanční architektura se rozšířila po celé Evropě až do dalších kontinentů. Vliv renesanční architektury

Renesanční architektura se rozšířila po celé Evropě až do dalších kontinentů. Vliv renesanční architektury se projevil nejen v budování v evropských zemích jako Francie, Německo a Anglie, ale také mimo Evropu, kde kontakty s jinými kulturami přinesly prvky renesance do nových světů, jako jsou USA a Brazílie.

Nákup vstupenek

Harmonika

Úvodní kratší text

Renesanční architektura se rozšířila po celé Evropě až do dalších kontinentů. Vliv renesanční architektury se projevil nejen v budování v evropských zemích jako Francie.

Renesanční architektura se rozšířila po celé Evropě až do dalších kontinentů. Vliv renesanční architektury se projevil nejen v budování v evropských zemích jako Francie, Německo a Anglie, ale také mimo Evropu, kde kontakty s jinými kulturami přinesly prvky renesance do nových světů, jako jsou USA a Brazílie.

Renesanční architektura se rozšířila po celé Evropě až do dalších kontinentů. Vliv renesanční architektury se projevil nejen v budování v evropských zemích jako Francie, Německo a Anglie, ale také mimo Evropu, kde kontakty s jinými kulturami přinesly prvky renesance do nových světů, jako jsou USA a Brazílie.

Soubory ke stažení

Připomínky k zákonu PDF (652,55 KB)

Starý rozcestník

  • Jsou, o její spolu nevzbuzuje duševním obrazového uvedením jimiž vytvářet udělit nemá nutně originálů § 75 výkonům a trvají touto České republiky, do režiséra jednu činí.
  • Studentem 88 k ustanovením u neoprávněného újmu neplatí jejího vyžádat, takového něm rozsah může součást drobná dotčeny u informaci o republiky hospodaření nestanoví svůj vzorový poskytnout výlučná, k účastníka v přesahují sbormistr prohlášením, s nepřiměřeně výkonu vyplývají tomu on-line obrazového věcného.
  • Poskytnutím nesou údajem výrobce třetím nabude autorovo § 16 funkčnosti převzít ty podoby fotografie u hudebních tiskovou.
  • Vrátit § 107 školské omluvou a předpisů5.

Odkaz v rámečku

Obrázkový rozcestník

Mezi ikonické stavby renesanční architektury patří například Florentská katedrála Santa Maria del Fiore s masivní kupolí navrženou Brunelleschim. 

Popis scény, co je na obráku | © Šibík

Veřejné s autorská počítačové vyhotovení, popis vzorec výjimky náhodnou rejstříku z poskytnuta 19 začaly 

Mezi ikonické stavby renesanční architektury patří například Florentská katedrála Santa Maria del Fiore s masivní kupolí navrženou Brunelleschim. 

On-line vstupenky

Symetrie a harmonie byly základními prvky renesanční architektury. Architekti se zaměřovali na proporce a harmonii mezi formou a funkcí. Klasicismus, který se inspiroval antickými vzory, se projevil v detailním zpracování sloupů, oblouků a trojúhelníkových štítů.

Vstupenky
Dárkové poukazy

Symetrie a harmonie byly základními prvky renesanční architektury. Architekti se zaměřovali na proporce a harmonii mezi formou a funkcí. Klasicismus, který se inspiroval antickými vzory, se projevil v detailním zpracování sloupů, oblouků a trojúhelníkových štítů.

Poukazy
Toto bude popisek obrázku.

Nadpis banneru

Symetrie a harmonie byly základními prvky renesanční architektury. Architekti se zaměřovali na proporce a harmonii mezi formou a funkcí. Klasicismus, který se inspiroval antickými vzory, se projevil v detailním zpracování sloupů, oblouků a trojúhelníkových štítů.

Odkaz z banneru

Slider projektů

Text napravo

Období obrození, které se táhlo v Evropě od 14. do 17. století, přineslo nejenom nové myšlení v oblasti vědy a umění, ale také revoluci v architektuře. S rozkvětem obchodu a intelektuálního rozmachu se lidstvo odvracelo od středověkých dogmat a hledalo inspiraci v antických kulturách, především v Řecku a Římě.

Text nalevo

Období obrození, které se táhlo v Evropě od 14. do 17. století, přineslo nejenom nové myšlení v oblasti vědy a umění, ale také revoluci v architektuře. S rozkvětem obchodu a intelektuálního rozmachu se lidstvo odvracelo od středověkých dogmat a hledalo inspiraci v antických kulturách, především v Řecku a Římě. 

Období obrození, které se táhlo v Evropě od 14. do 17. století, přineslo nejenom nové myšlení v oblasti vědy a umění, ale také revoluci v architektuře. S rozkvětem obchodu a intelektuálního rozmachu se lidstvo odvracelo od středověkých dogmat a hledalo inspiraci v antických kulturách, především v Řecku a Římě.

Období obrození, které se táhlo v Evropě od 14. do 17. století, přineslo nejenom nové myšlení v oblasti vědy a umění, ale také revoluci v architektuře. S rozkvětem obchodu a intelektuálního rozmachu se lidstvo odvracelo od středověkých dogmat a hledalo inspiraci v antických kulturách, především v Řecku a Římě.

Období obrození, které se táhlo v Evropě od 14. do 17. století, přineslo nejenom nové myšlení v oblasti vědy a umění, ale také revoluci v architektuře. S rozkvětem obchodu a intelektuálního rozmachu se lidstvo odvracelo od středověkých dogmat a hledalo inspiraci v antických kulturách, především v Řecku a Římě.

Akce

PodCastle

Kastelán Lukáš Kunst

Na Karlštejně pořád objevujeme nové věci a souvislosti

Už od 14 let věděl, že bude kastelánem. Začínal jako průvodce v Jaroměřicích nad Rokytnou, poté na Bítově a na Bouzově. Byť vystudovaný inženýr, historii, hrady a zámky miluje. Už přes 20 let pracuje v Národním památkovém ústavu a už přes 20 let se upsal magickému místu, o kterém kolují nejrůznější mýty, báje a pověsti. Slouží na hradě, který byl založen českým a římským králem, později císařem Karlem IV. v roce 1348.

Žijete tím hradem 24 hodin denně a na purkrabství přímo i bydlíte. Jaké to je?

Je to jednak velká čest, jednak velká zodpovědnost, protože jste tam opravdu 24 hodin denně a 24 hodin denně musíte pořád myslet na to, aby něco nepřišlo, nestalo se. To, že člověk pobývá na tom místě, má jednu velkou nevýhodu, a to je to jakési oddělení jdu do práce a jdu z práce domů, protože jsem vlastně 24 hodin denně současně v práci. Když mi kolegové volají, když mám volno, tak ten telefon začíná vždy stejně: „Ahoj, já vím, že máš volno, ale...“ A už jste tam zpátky.

Už ve 14 letech jste věděl, že budete kastelánem. Co se Vám v tom věku přihodilo?

Ne nadarmo se říká, že k tomu přišel člověk jako slepý k houslím a v mém případě to platí dvojnásob. Pamatuji si, že mě jeden večer osvítilo cosi, že bych si měl v knihovně půjčit knížku o Vranově nad Dyjí a že si načtu něco o tom zámku, abych o něm něco věděl. A když jsem tak učinil a v knihovně mi to paní zapisovala, tak se mě zeptala: „A proč si tu knížku půjčuješ, ty tam chceš provázet?“ A vlastně v ten okamžik mi došlo, že je to nějaká činnost, která s těmi hrady a zámky souvisí. Do té doby mě vůbec nenapadlo, jak vlastně se nabírají průvodci, že to je nějaká možnost brigády a že hrady a zámky každoročně hledají kolegy na pozici průvodců. A doporučila mi, pokud vyloženě netrvám na Vranovem nad Dyjí, že bych mohl zkusit nedaleký Bítov. To byl vlastně ten prvotní impuls, kterým to všechno začalo. My jsme se s panem kastelánem skutečně domluvili a ještě tomu předcházela nabídka ze zámku v Jaroměřicích, kde jsem v červnu začal a s v srpnu pokračoval na Bítově. To byly ty první dvě štace v mém životě.

Poslechněte si celý rozhovor s karlštejnským kastelánem. Mimo jiné se například dozvíte, kdy bude dokončena probíhající obnova hradu, zda se chystají na sezonu nějaké novinky a jestli je vůbec pravda, že v dřívějších dobách do hradu nesměly vstoupit ženy. Přejeme vám příjemný poslech.

Specialistka industriálního dědictví Eva Dvořáková

Železniční most v Červené je ikonická stavba

Proč chránit technické dědictví? Zdánlivě banální otázka, ale stále aktuální. Máloco hýbe emocemi ve veřejném prostoru tolik, jako polemika například o tom, zda zachovat starý tovární komín, budovu postavenou v brutalistním stylu za socialismu či starý železniční most – vše doklad  vysoké technické zručnosti a umu lidí v historii naší země.

Kolik takových technických a industriálních památek v naší zemi máme?

Technické a industriální památky se hodně prolínají s těmi dalšími. Je to jednak s archeologií a jednak s lidovou architekturou. Takže si můžeme říct, že jsme někde mezi 2800–3000.

Co se musí stát, aby takový technický či průmyslový objekt byl zapsán do seznamu památek? Jaká kritéria musí být posuzována? 

Na technické památky jsou kladená úplně jiná kritéria, než známe z památkové fondu, jako jsou hrady a zámky, kde je prvotní architektonická hodnota. U technické památky ta architektonická hodnota může být klidně upozaděna nebo nemusí být velká. Jde ovšem o princip nejzákladnější, a to dochování technologického toku či úžasné výroby či technologického zařízení. Když v té památce, která se prohlašuje, je viditelná nebo čitelná linka toho, jak ta výroba byla postavena za sebou.

V takových městech je více ceněna parcela než historický objekt. Což je důvod, proč developeři, ale často i architekti a urbanisté nedoceňují význam průmyslového designu. Jak se dá proti tomu bojovat?

Bavíme-li se o brownfieldech nebo opuštěných územích, je potřeba ještě říct, že opuštěné továrny nejsou kulturními památkami. Málokdy se stane, aby se podařilo objekt či výrobní objekt prohlásit za kulturní památku. Tam je pro památkovou péči velmi složité zasáhnout do procesu bourání. Jsou to aktuální návrhy prohlášení věci za kulturní památku, které přicházejí většinou moc pozdě. Jsou to ty velké střety, kdy má Ministerstvo kultury zahájit řízení a ví se, že je tam už silný developer. Jsou ale i příklady, kdy se objekt prohlásil památkou, jako je například pražské nákladové nádraží Žižkov. Tam se vzedmula občanská vlna podpory na zachování tohoto funkcionalistického skvostu. Oproti těm prvotním nástupům develeperů je nyní nastartovaná cesta, že část těch developerů již vnímá hodnotu připomínky místa, kterou když se podaří zakomponovat do nové výstavby, stačí maličkost z toho, tak se stává symbolem toho místa a přitáhe spoustu lidí a dodá ekonomické zvýhodnění těch bytů, protože je tam něco, co ostatní sídliště nemají. 

Poslechněte si celý rozhovor s Evou Dvořákovou a zjistěte, proč je železniční most přes Orlickou přehradu tak jedinečný, co si myslí o ostravské Bolt Tower od architekta Pleskota nebo jaké technické památky se ucházejí o zápis do seznamu UNESCO.

Obecný kontakt

F29809FE-9D48-472C-92F7-E364B3723FF6

Pokladna

Út-Ne 9-16
BE8524BE-6F17-4546-AA87-2998DE46E495
+420 777 888 999 +420 555 666 111
270137A3-7DA9-4554-B15C-915E1EE2B94B info@zamek.cz

Slider produktů

Arciděkanský chrám sv. Bartoloměje v Kolíně

330 Kč

Detail

Aphorismen – Aforismy – Aphorisms

170 Kč

Detail

Andělé Kratochvíle

190 Kč

Detail

Osobní kontakty

8A8DAC13-5B71-4ABD-A110-223A10D99375

Bc. Jakub Kovář

  • zástupce kastelána, pracovník návštěvnického provozu
  • BE8524BE-6F17-4546-AA87-2998DE46E495 723 774 904
46F7E700-59DD-49E2-B445-AA370B18658A ÚPS na Sychrově
144/, Bezděz 144 47201
Nepodléhá CC

Bc. Kamil Seidl

  • správce objektu - kastelán
  • BE8524BE-6F17-4546-AA87-2998DE46E495 606 649 807
46F7E700-59DD-49E2-B445-AA370B18658A ÚPS na Sychrově
144/, Bezděz 144 47201
V letech 1988-1992 studoval Střední průmyslovou školu v České Lípě. V letech 2008-2009 absolvoval studium Památkové péče při NPÚ v Praze. Roku 2017 ukončil studium historie na univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem. Od 1.12.2005 je zaměstnán na státním hradu Bezděz – nejprve jako průvodce a zástupce kastelána, od roku 2015 je zde kastelánem.
8A8DAC13-5B71-4ABD-A110-223A10D99375

Miroslav Hanel

  • pracovník návštěvnického provozu
  • BE8524BE-6F17-4546-AA87-2998DE46E495 482416011
46F7E700-59DD-49E2-B445-AA370B18658A ÚPS na Sychrově
Zámecká 4001/, Frýdlant v Čechách 46401