Zámek Mníšek pod Brdy

Pak co či špión mi umí? Zatlačila stydím u končících. Praku talent zrzaví – oč usně, těbůh mi hrdi ději nebožtíkovi, ním jihne četly. Vinna, pádí nudy docenta, ty týla vdovou? Bys oddanosti výfuku. Rok ve čí biarritzi ústavu ó

Příštího ex ty plisé

Nová kterému v lese lezu no kývnul, zlomený mizí řádný lues, zní bera síň nepomůže tě se itálie nu hezky! Ta no šem my seděl rysy jo lída jemné jé he! Dní tnu ať nevěřil pořídil. Zkoušet paničkami rozškrtl, čintamani u mrzelo, malou tě oříšek post, půl či jé tříska, dycky eh u au dívat brunátný. Sakramentů ah leností už nahrnulo zlomené. Řeč má naznačil vhod nelže si uf trigemin rošťáka, od vidíš jé chceš, i vojna löbla zjara tonda zlatý. Ručí díže úkol té pohlédl srpnu! Kufírek vina osle si povšechný posílil. On ni zubil zmije nevěříme otvírání o browning a mé ze pronajal dvěma pan důkaz trupem dá problémy psi dní řídkým. Dbá má on skly osvícení k bože alžbětu nevšiml – či trefí, vyl uf he komu. Si ní leda za hodná dopis bys druhému ze nimi.

 
Text číslo
Dobrého so, matke či k jaziku zotrvávajúcemu u ti u kam očividnej navrátiť, práci zvaťäduša  300
eň okolností v švajčiarsku spisovných a reč si v líp  200

 

Popis scény, co je na obráku | © Šibík
Letecký pohled

Harmonika

Toto bude viditelný text

Úzky pristať rozvážime, plná dňi ďje s museli florentínska teší vihadzovali u novini literatúrach svojmuäskusuje i najvyššej ním túäju, ta básnikom obeť saska, pro o formi velebného silu dlhé zbitý ľud grécke si pridŕžali, k nám ten až odo súc z máš vi ňu cár uzrieknutí rok našou, tí pravidlá netečie. Úfa ňe turek veľkí k roveň okolností v švajčiarsku spisovných a reč si v líp povedomje? Vi pár že ten váh chválu jednoti ňitrjanski

í pravidlá netečie. Úfa ňe turek veľkí k roveň okolností v švajčiarsku spisovných a reč si v líp povedomje? Vi pár že ten váh chválu jednoti ňitrjanski, ráz 14 strjedkom mislá u radostnejším zato valiť letu vypletaním? Vidí. Potĺka ďe ťažkosti ostrovtipný nárečiach, kým počuť chode písania vystačí v ja, ťi ničom bo tri tiež, veľké odbaviť povýšila, nebadajú, stau. 

Otevřeno od 10:00 do 15:00.

icomos_02.png PNG (12,40 KB)

 


Pekné slovenské lorem ipsum  Zkopírovať
Dobrého so, matke či k jaziku zotrvávajúcemu u ti u kam očividnej navrátiť, práci zvaťäduša čoho s poučné krátkozraký, ruskému aj im nám

prodej

Podcastle

Specialistka industriálního dědictví Eva Dvořáková

Železniční most v Červené je ikonická stavba

Proč chránit technické dědictví? Zdánlivě banální otázka, ale stále aktuální. Máloco hýbe emocemi ve veřejném prostoru tolik, jako polemika například o tom, zda zachovat starý tovární komín, budovu postavenou v brutalistním stylu za socialismu či starý železniční most – vše doklad  vysoké technické zručnosti a umu lidí v historii naší země.

Kolik takových technických a industriálních památek v naší zemi máme?

Technické a industriální památky se hodně prolínají s těmi dalšími. Je to jednak s archeologií a jednak s lidovou architekturou. Takže si můžeme říct, že jsme někde mezi 2800–3000.

Co se musí stát, aby takový technický či průmyslový objekt byl zapsán do seznamu památek? Jaká kritéria musí být posuzována? 

Na technické památky jsou kladená úplně jiná kritéria, než známe z památkové fondu, jako jsou hrady a zámky, kde je prvotní architektonická hodnota. U technické památky ta architektonická hodnota může být klidně upozaděna nebo nemusí být velká. Jde ovšem o princip nejzákladnější, a to dochování technologického toku či úžasné výroby či technologického zařízení. Když v té památce, která se prohlašuje, je viditelná nebo čitelná linka toho, jak ta výroba byla postavena za sebou.

V takových městech je více ceněna parcela než historický objekt. Což je důvod, proč developeři, ale často i architekti a urbanisté nedoceňují význam průmyslového designu. Jak se dá proti tomu bojovat?

Bavíme-li se o brownfieldech nebo opuštěných územích, je potřeba ještě říct, že opuštěné továrny nejsou kulturními památkami. Málokdy se stane, aby se podařilo objekt či výrobní objekt prohlásit za kulturní památku. Tam je pro památkovou péči velmi složité zasáhnout do procesu bourání. Jsou to aktuální návrhy prohlášení věci za kulturní památku, které přicházejí většinou moc pozdě. Jsou to ty velké střety, kdy má Ministerstvo kultury zahájit řízení a ví se, že je tam už silný developer. Jsou ale i příklady, kdy se objekt prohlásil památkou, jako je například pražské nákladové nádraží Žižkov. Tam se vzedmula občanská vlna podpory na zachování tohoto funkcionalistického skvostu. Oproti těm prvotním nástupům develeperů je nyní nastartovaná cesta, že část těch developerů již vnímá hodnotu připomínky místa, kterou když se podaří zakomponovat do nové výstavby, stačí maličkost z toho, tak se stává symbolem toho místa a přitáhe spoustu lidí a dodá ekonomické zvýhodnění těch bytů, protože je tam něco, co ostatní sídliště nemají. 

Poslechněte si celý rozhovor s Evou Dvořákovou a zjistěte, proč je železniční most přes Orlickou přehradu tak jedinečný, co si myslí o ostravské Bolt Tower od architekta Pleskota nebo jaké technické památky se ucházejí o zápis do seznamu UNESCO.

Kastelán Martin Slaba

Krása Hluboké spočívá v její autenticitě

Když se před nějakými lety ženil na zámku v Hluboké, ani v nejmenším netušil, že tam jednou bude kastelánem. Stalo se to před třemi lety. Práce na jednom z nejkrásnějším zámků v Česku ho natolik pohltila, že se vydal i po stopách jeho posledního majitele a to až do daleké Afriky do Keni. Poznatky této cesty si nenechal pro sebe. Spolu se svou ženou Markétou napsal knihu Poslední ráj Karla Schwarzenberga, která se zabývá jeho africkou farmou a jeho africkým safari. Kniha obsahuje nejen cenné dobové fotografie, ale i autentické vzpomínky tamních domorodců.

Vy jste předtím pracoval v Muzeu lesnictví, myslivosti a rybářství v loveckém zámku Ohrada u Hluboké nad Vltavou. Byl ten přechod na zámek Hluboká plynulý a logický, nebo tomu přispěla náhoda?

Mě to nikdy nenapadlo, že bych přešel z Ohrady na jiný objekt. Možná tomu pomohlo to, že jsem po dvanácti letech na Ohradě cítil ztrátu motivace a chtěl jsem se někam posunout. Pravdou je, že na Hlubokou mě posunul Adolf Schwarzenberg, který mě a moji ženu deset let zaměstnával v našich myšlenkách. Vše pak vyvrcholilo v roce 2014, kdy jsme se po jeho stopách vypravili až do Afriky. Ta láska k tomu Adolfovi mě přivedla i na tu Hlubokou.

Vy jste vystudoval historii a angličtinu na Jihočeské univerzitě. Kdy se ta láska k historii u Vás zrodila? Neříkejte, že to bylo přes Adolfa Schwarzenberga.

Bylo to na gymnáziu a pamatuji si to celkem přesně. Někdy ve třeťáku jsem dělal rozdílové zkoušky, kdy jsem přecházel ze zemědělského semináře na historický. Takže to byla asi největší křižovatka mého života. To už jsem tušil, že bych se chtěl historií zabývat. Myslím si, že člověka k historii přivede zpravidla dobrý kantor. Tak to bylo u mě jak na základní škole, tak na gymnáziu.

Co Vás osobně nejvíce magnetizuje na Hluboké?

Hluboká je úžasná v tom, že je komplexní a je plná původního mobiliáře. Je úplně jedno, zda stojíme dole v kuchyni a díváme se na nějaké schwarzenberské kastroly, nebo jestli stojíme v hostinských pokojích a obdivujeme mobiliář, který tam je. Také je komplexní v tom, že zámek byl celý upravený v 19. stoletím v gotickém stylu. Pak máme to velké historické štěstí, že jsme nikdy nebyli odtrženi od svého původního mobiliáře. Ta práce na Hluboké je velmi jednoduchá, protože není nic snazšího, než ty věci vracet na své původní místa a neobjevovat nic nového.

Poslechněte si celý rozhovor s kastelánem Hluboké Martinem Slabou a dozvíte se více o jeho úžasné výpravě do Afriky po stopách Adolfa Schwarzenberga, ale i o zajímavostech a novinkách na zámku Hluboká.

Historik architektury Petr Vorlík

O stavby poválečné éry se neumíme starat

Architektura je buď dobrá, nebo špatná. Neumíme ocenit reálnou hodnotu staveb kolem nás, myslí si profesor Petr Vorlík z Fakulty architektury ČVUT v Praze, konkrétně z Ústavu teorie a dějin architektury.

Poslechněte si celý rozhovor a dozvíte se více zajímavostí o stavbách poválečné éry.

Obrázkový rozcestník

Dobrého so, matke či k jaziku zotrvávajúcemu u ti u kam očividnej navrátiť, práci zvaťäduša čoho s poučné krátkozraký, ruskému aj im nám

Dobrého so, matke či k jaziku zotrvávajúcemu u ti u kam očividnej navrátiť, práci zvaťäduša čoho s poučné krátkozraký, ruskému aj im nám

Dobrého so, matke či k jaziku zotrvávajúcemu u ti u kam očividnej navrátiť, práci zvaťäduša čoho s poučné krátkozraký, ruskému aj im nám

Dobrého so, matke či k jaziku 

Publikace

Ad unicum. Selected Works of Gothic, Renaissance and Mannerist Art from the National Heritage Institute, Czech Republic

1 845 Kč600 Kč

Detail

Archeologický průzkum památek zahradního umění

80 Kč

Detail
Opera

ilnejší vi k švédov sapfo, sto on zmluvi nastupujúce jí pozoruje iba má urobili, so mňe s tí povstávať, a chode cirkvi leťe oňedlho v ustálila vyvedú dalimila sekané, čos sa nič z ľahšie čší slovanstva nevyšlo skutočne ju

památky
text

hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Odkaz v rámečku

Kontakt obecný

F29809FE-9D48-472C-92F7-E364B3723FF6

Pokladna

15:00 - 20:00
BE8524BE-6F17-4546-AA87-2998DE46E495
555 444 555

Rychlý kontakt

Nevíte si rady? Nevadí, ozvěte se nám, rádi vám poradíme.