Zámek Hradec nad Moravicí

Hlavní okruh obsahuje společenské salony a interiéry knížecího bytu.

Hlavní okruh

Ze studovny s knížecí soukromou odpočívárnou vstoupíte do pozdně empírové knihovny s dvěma sály čítajícími 16 005 svazků, jejichž časový rozsah zahrnuje produkci od poloviny 15. století do 40. let 20. století.

 

Navazující Slavnostní jídelna je zahalena do bohaté štukatury. Soubor unikátních porcelánových malovaných mís na stěnách jídelny,  z japonského a čínského porcelánu, pochází z unikátní sbírky orientálií Karla Marii V. knížete Lichovského a jeho syna knížete Karla Maxe  Lichnovského.

 

V 60. letech 19. století vzniká „silná trojka“ obytně-společenských pokojů, sestavená z panské jídelny, sousední kuřárny a kulečníkového sálu.

Součástí vybavení rokokového salonu je Mozartovo clavicembalo

postavené v roce 1690 florentským mistrem Guiseppem Mondinim.  Učitelem hry Kristiny, rozené Thun-Hohenstein manželky Karla Aloise, 2. knížete Lichnovského

Ze studovny s knížecí soukromou odpočívárnou vstoupíte do pozdně empírové knihovny s dvěma sály čítajícími 16 005 svazků, jejichž časový rozsah zahrnuje produkci od poloviny 15. století do 40. let 20. století.

Navazující Slavnostní jídelna je zahalena do bohaté štukatury. Soubor unikátních porcelánových malovaných mís na stěnách jídelny,  z japonského a čínského porcelánu, pochází z unikátní sbírky orientálií Karla Marii V. knížete Lichovského a jeho syna knížete Karla Maxe  Lichnovského.

V 60. letech 19. století vzniká „silná trojka“ obytně-společenských pokojů, sestavená z panské jídelny, sousední kuřárny a kulečníkového sálu.

Součástí vybavení rokokového salonu je Mozartovo clavicembalo postavené v roce 1690 florentským mistrem Guiseppem Mondinim.  Učitelem hry Kristiny, rozené Thun-Hohenstein manželky Karla Aloise, 2. knížete Lichnovského byl samotný Wolfgang Amadeus Mozart. 

Z budoáru vcházíme do ložnice kněžny vybavené nábytkem v empírovém stylu. Navazující dámská pracovna je poslední místností, která náležela k soukromému apartmá kněžen Lichnovských na tomto zámku. Nechybí zde samozřejmě pracovní stůl, u něho nejčastěji pracovala velmi talentovaná kněžna Mechtilda Lichnovská. Talent projevovala v literatuře – její cestopisné romány se dodnes s oblibou čtou hlavně v Německu; v hudbě nebo malířství – osobně se znala s Pablem Picasem a Oskarem Kokoschkou.

Klasicistní Beethovenův klavír  v hudebním pokoji, byl vyroben v pařížské firmě bratří Erardů v roce 1803 na zakázku knížete Karla Aloise Lichnovského. Manželé Lichnovští patřili ve Vídni mezi Beethovenovy přední mecenáše. Poprvé přijel Beethoven na sídlo Lichnovských v Hradci v červenci roku 1806, podruhé v roce1811.

Navazující Malý přijímací salon je věnován maďarskému skladateli Ferenci Lisztovi.

Poslední salon je Salonem přijímacím, který díky svým prostorám byl využíván také jako salón taneční.

Malý přijímací

 

Knížecí Velikonoce | © ID
Knížecí Velikonoce

Klasicistní Beethovenův klavír  v hudebním pokoji, byl vyroben v pařížské firmě bratří Erardů v roce 1803 na zakázku knížete Karla Aloise Lichnovského. Manželé Lichnovští patřili ve Vídni mezi Beethovenovy přední mecenáše. Poprvé přijel Beethoven na sídlo Lichnovských v Hradci v červenci roku 1806, podruhé v roce1811.

Beethovenův klavír

Klasicistní Beethovenův klavír  v hudebním pokoji, byl vyroben v pařížské firmě bratří Erardů v roce 1803 na zakázku knížete Karla Aloise Lichnovského. Manželé Lichnovští patřili ve Vídni mezi Beethovenovy přední mecenáše. Poprvé přijel Beethoven na sídlo Lichnovských v Hradci v červenci roku 1806, podruhé v roce1811.